Lesmethode
Op onze school gebruiken we de volgende (leer/)lesmethoden:
Voorbereidend leren | Onze onderbouw werkt thematisch en volgt de ontwikkeldoelen van het jonge kind. Er wordt geen methode gebruikt, maar we raadplegen naslagwerk en sluiten aan bij de Aanvankelijk-leesmethode van groep 3 |
Nederlandse taal | We gebruiken de methode Staal in de bovenbouw en spelling op maat in de middenbouw |
Aanvankelijk lezen | Veilig leren lezen |
Voortgezet (technisch) lezen | Estafette voor gr. 4 t/m 6 |
Begrijpend lezen | Nieuwsbegrip en Cito oefenboek |
Werkwoorden en grammatica | |
Woordenschat | |
Rekenen en wiskunde | Pluspunt |
Schrijven | |
Engels | Hello World |
Lichamelijke oefening | Basislessen bewegingsonderwijs |
Wereldoriëntatie | We werken projectmatig, met in de bovenbouw een afwisseling van verschillende onderwerpen vanuit aardrijkskunde, geschiedenis en natuurkunde vanuit de kerndoelen die iedere 3 jaar weer terugkomen. Vanuit de Jenaplan-opzet meestal per bouw. Op schoolniveau 2 grote projecten vanuit de SLO.
De midden en onderbouw (MB en OB werken vanuit thema’s. Een aantal keren per jaar doen zij mee met het schoolproject. In de MB kennen we ook de weekthema’s die als “spreekbeurt” door een kind worden gestart en binnen de groep een vervolg krijgt. |
Sociaal Emotionele vorming | Kanjertraining en KANVAS |
Muzikale vorming | Moet je doen! |
Creatieve vorming | Aansluitend bij het thema wordt een gevarieerd aanbod verzorgd |
Drama | Drama online en activiteiten vanuit Cultuur met Kwaliteit |
Verkeer | Op voeten en fietsen en jeugdverkeerskrant |
Topografie | Geobas topografie |