Natuurlijk speelplein en Vlindertuin

Wij vinden het fijn als kinderen tijdens het spelen ook uitgedaagd worden door hun omgeving. Dit is een van de drijfveren geweest om ons schoolplein om te toveren naar een natuurlijke speelplaats. Ouders, kinderen, het team, de buurt en de gemeente zijn betrokken bij de plannen. We zijn heel blij met het plein, met onder andere de “apenrots” en de waterpartij. Wat zien we hierdoor een mooi spel ontstaan! Jong en oud loopt samen te genieten en te ontdekken tijdens het buiten zijn.

De Vlindertuin is een omheinde, natuurlijke tuin voor de kinderen van de onderbouw, waarin ze heerlijk, zelfstandig kunnen spelen tijdens onder andere het blokuur. In de Vlindertuin vind je onder andere een blote voetenpad, een hangbrug, doolhof, een houten hut en een mooie waterpartij. Deze tuin grenst direct aan het lokalen van de Vuurvlinders en Citroenvlinders. De kinderen die naar de BSO op onze school gaan, maken ook weleens gebruik van de Vlindertuin.

Een natuurlijk speelplein vraagt ook om onderhoud. Een paar keer jaar steken een groepje ouders hun handen uit de mouwen voor het onderhoud van de Vlindertuin. Interesse om ook eens te helpen? Er volgen oproepjes in ouderapp Parro waar je je kunt opgeven. Uiteraard kun je je ook via de directie aanmelden voor structurele hulp.