Schoolgids en documenten

JM.2024-035

Schoolgids

Wil je meer weten over ons Jenaplanonderwijs, de lessen, de kinderopvang of andere zaken?

Neem dan een kijkje in onze schoolgids, met daarin uitgebreide informatie over De Mheen en Leerplein055.

Het Schoolondersteuningsprofiel

Kinderen hebben soms extra ondersteuning nodig. In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) staat welke extra ondersteuning de school kan bieden, naast de basisondersteuning. Het SOP is vierjaarlijks opgesteld en toegevoegd als bijlage aan de pagina 'Het Onderwijs' op de website van Scholen op de Kaart. Vanaf 1 augustus 2025 wordt alle informatie over ondersteuning in de schoolgids opgenomen. Het aparte document verdwijnt en alle informatie staat dan overzichtelijk in de schoolgids.

JM.2024-081

Het jaarverslag

Het jaarverslag over het afgelopen kalenderjaar is een verantwoordingsdocument voor ouders, het bestuur van Leerplein055, de onderwijsinspectie en alle andere belangstellenden. Het geeft een beeld van de belangrijkste ontwikkelingen, opbrengsten en activiteiten van het afgelopen schooljaar.

Verlof en verzuim

Kinderen worden dagelijks op school verwacht en we controleren en registreren hun aan- en afwezigheid elke dag. We nemen contact met de ouders op als een kind zonder bericht van absentie afwezig is.​

Meld je kind tijdig - voor 8.30 uur - af via de Parro app. De stamgroepleider en de absentenadministratie ontvangen dan de melding en het bespaart ons onnodige telefoontjes én ongerustheid.

​Geoorloofd schoolverzuim

​​Geoorloofd schoolverzuim betekent dat er een goede reden is om je kind niet naar school te laten gaan. Wil je een vrijstelling of verlof aanvragen vanwege een bijzondere reden? Daar gelden deze voorwaarden voor. Nadat je het aanvraagformulier hebt ingevuld, kun je de aanvragen indienen bij Gonda Massier, de directeur van onze school.

JM.2024-097
JM.2024-091

Klachtenregeling

​Bij elke organisatie waar mensen samenwerken, kunnen er soms problemen ontstaan. Vaak worden deze problemen snel en goed opgelost. Toch kan het voorkomen dat je als ouder een klacht hebt.​

We vinden het belangrijk dat je je gehoord voelt en nemen alle klachten serieus. Om samen naar een passende oplossing te zoeken, hebben we een klachtenprocedure opgesteld.

Heb je een klacht?

  • Bespreek je klacht eerst met de stamgroepleider van je kind;
  • Als er geen oplossing gevonden is, kun je met je klacht terecht bij de directeur van onze school;
  • De interne of externe contact vertrouwenspersoon kan het proces ondersteunen. Onze interne contact vertrouwenspersonen zijn Eline Huigen (ehuigen@leerplein055.nl) en Anita Sonneborn (asonneborn@leerplein055.nl) Onze externe contact vertrouwenspersoon is: Yvonne Kamsma, tel. 06 140 016 72, yvonne.kamsma@ijsselgroep.nl.

Komen jullie er samen niet uit?

​Leerplein055 beschikt over een eigen klachtenregeling en is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.